dimecres, 9 d’abril del 2014

El cartell


Una imatge diu més que mil paraules. I el món del teatre no escapa del tòpic: tota obra té el seu cartell promocional. La imatge s'ha de llançar a la vegada que el projecte comença a prendre forma, i, darrere de cada imatge, es llança un missatge.

Per això, Madam Teatre i el Daniel Anglès volien aconseguir una imatge senzilla però potent, que transmetés l'esperit del musical. Àgata Casanovas, directora adjunta de "Per sobre de totes les coses", que s'ha format també com a fotògrafa, fou l'encarregada d'aconseguir una fotografia d'aquestes característiques. Després d'informar-se sobre l'estètica que envoltava el musical en els diversos muntatges que se n'han fet arreu del món, va estudiar juntament amb l'equip creatiu diferents cartells, analitzant-los i buscant a la vegada les semblances i les diferències en la forma d'interpretar iconogràficament el missatge de l'obra. Així, va convocar un noi (el nom del qual ara per ara no desvelarem) i Marc Flynn (Peter) a la sessió fotogràfica. En busca d'inspiració, el dia abans de realitzar-la va visitar molt encertadament la Basílica de Santa Maria del Mar, i allà va decidir convocar també en Jan Forrellat (Jason). Amb paraules seves: "pensava que ell també hi havia de ser; la seva mirada, la seva energia... Tenia quelcom molt potent que podia interesar-me per a fer la sessió". Tot seguit, en menys de 24 hores, va fer nous esbossos i el dijous 20 de març, de set a dos quarts de nou de la tarda, va tenir lloc la sessió fotogràfica del cartell de "Per sobre de totes les coses". En ella Àgata va utilitzar el cos nu, les cares dels dos nois protagonistes, i un rosari. Tot i això, en algunes de les posicions va decidir prescindir del rosari, ja que tenia en ment jugar amb un tatuatge, un tatuatge en forma de creu, que es posaria per postproducció. La idea de la creu tatuada pretenia mostrar el concepte de religiositat entès com un aspecte permanent, immutable, en la vida dels joves. 

Finalment, es va escollir una fotografia d'en Peter abraçat a un tors nu, aferrant-se a un rosari. Aquesta imatge englobava els significats de "Bare" en un concepte bàsic: l'amor. L'amor desglossat en les seves variants, en l'amor sentimental, en l'amor sexual i en l'amor espiritual; la religiositat enfrontada amb l'homosexualitat de Peter. Jugant amb els tons, Peter es diferencia tant del rosari com del tors, tots dos amb tonalitats més càlides, a través d'un blanc que l'aïlla i el destaca. Ell mateix se sent diferent, però anhela abraçar aquests aspectes que no pot apartar de la seva vida. Aquest to pàl·lid, a la vegada, representa la innocència, la joventut i inexperiència del noi, i dels seus amics, que en una etapa tan confusa es veuran obligats a prendre decisions massa trascendentals.

Però aquesta imatge havia d'anar acompanyada d'un disseny gràfic que estengués un pont entre la imatge i el públic, el qual va caure a mans de Sara López, que ja havia treballat en el disseny de cartells promocionals amb alguns membres de la companyia. Buscaven un grafisme, una tipografia, subtil i minimalista, però que mantingués l'essència moderna i trencadora de "Bare".
A continuació volem compartir amb vosaltres els esbossos que l'Àgata Casanovas va fer per a la sessió fotogràfica:


Comprendràs per sobre de totes les coses

Imaginaràs per sobre de totes les coses

1 comentari:

  1. El cartell és perfecte! Igual que el vostre article, carinyos. Sou genials! Quines ganes de que s'estreniiii *-*

    ResponElimina